Sint-Katelijne-Waver, Belgia, 24. września 2018 r. – Greenyard (Euronext Brussels: GREEN)

Najważniejsze informacje

  • W związku z uzyskaniem silnego wsparcia od naszych pożyczkodawców w formie zawarcia umowy zrzeczenia, ogłoszonej 21. września 2018, Greenyard podejmuje kolejny krok w procesie delewarowania swojego bilansu.
  • Greenyard podpisał umowę zbycia segmentu Horticulture na rzecz Straco na łączną kwotę 120 mln EUR.
  • Dzięki zbyciu segmentu Horticulture, Greenyard w sposób prawidłowy realizuje swoje działania na rzecz redukcji zadłużenia. W oparciu o trwające delewarowanie, plany naprawcze i w porozumieniu w pożyczkodawcami, Greenyard zabezpieczy środki niezbędne na spłatę 150 mln EUR w obligacjach detalicznych, których termin wykupu przypada na lipiec 2019 r.

Greenyard podpisał umowę o zbyciu segmentu Horticulture (w tym także Greenyard Mycoculture) na rzecz Straco. Greenyard Horticulture jest liderem rynku podłoży ogrodniczych i podłoży pod uprawę grzybów w Belgii, Francji, Polsce i na Ukrainie, eksportującym do ponad 60 krajów z 14 zakładów produkcyjnych w Europie i Rosji. W wyniku porozumienia wszystkie operacje i środki trwałe Greenyard Horticulture zostaną przekazane w posiadanie Straco. Obie strony będą badać, jak dalej rozwijać wizje zrównoważonej produkcji zdrowego i smacznego produktu i tworzenia zdrowej przyszłości dla wszystkich.

Jesteśmy zadowoleni z wypracowanego ze Straco porozumienia w sprawie zbycia segmentu Horticulture. Straco podziela nasze przekonanie o tym, jak ważne są dobre jakościowo podłoża, aby można było wyhodować w sposób zrównoważony zdrowe owoce i warzywa. Dlatego, jesteśmy przekonani, że Straco będzie dobrym miejscem dla naszego segmentu Horticulture.

Dziś musimy się skupić na poprawie rentowności oraz obniżeniu poziomu zadłużenia naszego bilansu. W naszych dwóch pozostałych segmentach (Fresh i Long Fresh), nasza strategia budowania silnych relacji z klientami pozostaje niezmieniona. Nadal jesteśmy zainteresowani współpracą z hodowcami i detalistami w celu budowania z nimi nowych koncepcji, które będą przynosić korzyści wszystkim zainteresowanym. Reorientacja na segmenty Fresh i Long Fresh pozwoli na bardziej skupioną na nich uwagę  zarządu oraz szybsze wdrożenie ważnych, naprawczych działań operacyjnych prowadzących do większych zysków i wzrostu.

Co więcej, zbycie segmentu Horticulture, w połączeniu z porozumieniem z pożyczkodawcami oraz obecnymi planami naprawczymi i redukcji zadłużenia, zapewni Greenyardowi niezbędne środki na wykup obligacji konsumenckich latem przyszłego roku”, powiedział Hein Deprez, CEO Greenyardu.

 

Planowany czas zamknięcia transakcji to czwarty kwartał roku obrachunkowego 2018/2019 i podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia, w tym zatwierdzeniom organów nadzoru.

Kalendarz finansowy

  • Wypłata dywidendy października 2018
  • Wyniki za pierwsze półrocze listopada 2018 (po zamknięciu rynku)
  • Dzień Rynków Kapitałowych listopada 2018

W celu uzyskania dodatkowych informacji, proszę o kontakt z:

Inwestorzy & Prasa finansowa                                                                                Media i prasa branżowa

Dennis Duinslaeger, IR                                                                                                Nancy Goovaerts, Corporate Communications

+32 15 32 42 49                                                                                                              +32 15 32 42 96

Dennis.duinslaeger@greenyard.group                                                                Nancy.goovaerts@greenyard.group

 

O firmie Greenyard

Greenyard (Europnext Bruksela: Green) jest liderem na światowym rynku świeżych, mrożonych oraz przetworzonych owoców i warzyw, kwiatów, podłoży uprawowych. Grupa zapewnia swoim klientom, w tym czołowym europejskim sieciom detalicznym, oraz dostawcom efektywne i zrównoważone rozwiązania dzięki najlepszym w swojej klasie produktom, wiodącym na rynku innowacjom , doskonałości operacyjnej o znakomitej obsłudze.

Naszą wizją jest czynienie uczynienie życia zdrowszym pomagając ludziom cieszyć się owocami i warzywami w każdej chwili, łatwo, szybko i przyjemnie, jednocześnie chroniąc o przyrodę.

Zatrudniając ponad 10 000 pracowników w 27 krajach na całym świecie, Greenyard określa swoich pracowników i kluczowych klientów oraz relacje z dostawcami, jako główne aktywa, które umożliwiają dostarczanie towarów i usług wartych ponad 4 mld EUR rocznie.

www.greenyard.group